Transcript beta 83

Alle Berichten over nieuwe versies van Transcript, inclusief beta versies, zullen hier worden gemeld.
Ook bedoeld voor het melden van nieuwe en gewijzigde plugins en nieuwe vertalingen.
Wormnest
Site Admin

Transcript beta 83

Post by Wormnest »

Alweer een nieuwe beta versie met vooral diverse verbeterde fouten maar ook een denk ik interessante nieuwe optie die nog niet voltooid is.
Ik heb een beetje tijd voor het verhelpen van enkele fouten en kleine (!) verbeteringen te doen dus als u iets weet dat gewijzigd zou kunnen of moeten worden laat het me dan weten. Daarna wordt een nieuwe stabiele versie 2.4 uitgebracht.

Transcript kan nu ook gevolgd worden op Facebook, dit maakt het eenvoudiger om op de hoogte te blijven van wijzigingen.

Nieuw in deze beta is een markering (kan zo snel geen goed Nederlands woord vinden voor highlighter, iemand een idee?) op het afbeeldingsvenster die het makkelijker maakt om te zien waar men is met transcriberen. Momenteel is deze optie door iedereen te gebruiken maar zodra het compleet is zal het alleen beschikbaar zijn voor geregistreerde gebruikers dus profiteer er nu van en probeer het uit!
De markering kan aan en uit gezet worden via het menu Beeld en kan naar boven en beneden over de afbeelding verplaatst worden met de muis en de hoogte kan gewijzigd worden. Nog gedaan moet worden: opslaan en herstellen van de instellingen, de mogelijkheid om de helderheid (momenteel 110) en zoom (momenteel ingesteld op 100) van de markering aan te passen. Als u iets kunt bedenken dat hierbij ook van nut zou kunnen zijn laat het me dan weten!

Image

NB: de beta versies van Transcript bevatten alleen het programma zelf en niet de help en taal bestanden. Dit betekent dat de stabiele versie niet verwijderd moet worden voordat de beta wordt gebruikt maar dat de beta over de volledige versie heen gekopieerd moet worden.
Wanneer Transcript nog niet geinstalleerd is op uw systeem installeer dan eerst de laatste stabiele versie van Transcript en kopieer dan de beta er over heen.

Ik kan alleen fouten verhelpen wanneer die fout bij mij bekend is daarom is het belangrijk dat u fouten en crashes bij mij meldt (per e-mail of door te posten op dit forum).

Wijzigingen in build 83
Uitgebracht 2012-01-17.
  • Het laden van tekstbestanden herzien waardoor het eenvoudiger wordt om te onderhouden en wijzigen.
  • Diverse fouten verbeterd gevonden tijdens en na de herziening van het landen, speciaal wanneer de geavanceerde optie "Voor fotos en tekstbestanden dezelfde naam gebruiken" werd gebruikt. Ook het gebruik van deze opties is verbeterd en de instellingen worden nu per project apart bewaard.
  • Fout verbeterd: bij exporteren van een tekst bestand werd niet altijd gevraagd of een bestand overschreven mocht worden!
  • Fout verbeterd: bij exporteren van een tekst bestand en het instellen van een extensie die normaal niet voor dat file type gebruikt werd, werd het bestand opgeslagen als rtf.
  • Nieuwe mogelijkheid: afbeeldings markering die het eenvoudiger maakt om te zien waar men is met transcriberen. De markering kan momenteel alleen worden verplaatst en gewijzigd in hoogte, het wijzigen van zoom en helderheid staan gepland voor een toekomstige beta evenals het bewaren van de instellingen per project.
  • Diverse nieuwe vertaalbare strings met betere gedetailleerde berichten.
Download beta:
http://www.jacobboerema.nl/Downloads/TranscriptBeta.zip
Last edited by Wormnest on 03 Mar 2012, 21:29, edited 1 time in total.
Reason: unsticked
Wormnest (aka Jacob Boerema)
Programmer of Transcript