In de pro-versie heb je de handige auto-aanvullenfunctie. In sommige gevallen kan die echter niet gebruikt worden, ik geef een voorbeeld: bij het transcriberen van akten uit de schepenbankregisters van Leuven, staat er dikwijls "en(de)". Ik kan in de auto-aanvullenlijst "en" laten aanvullen tot "en(de)". Als ik dan echter gewoon "en" wil transcriberen, wordt die na het indrukken van de spatiebalk ook tot "en(de)" aangevuld. Kan dit op een of andere manier opgelost worden?
Dit probleem zou zich niet stellen mochten er in de lijst ook niet-alfanumerieke tekens opgenomen kunnen worden, dan zou ik "en(" kunnen opnemen en laten aanvullen tot "en(de)". Of "d(" laten aanvullen tot "d(aer)" enz...
Alvast bedankt voor je antwoord!
Bikfried
Autoaanvullen
Re: Autoaanvullen
Het is technisch een stuk lastiger om daar ook rekening mee te houden maar ik zal het op de lijst met opmerkingen zetten waar ik
eens naar moet kijken of het uitvoerbaar is.
In de tussentijd zou je in plaats van "en" kunnen kiezen voor bijvoorbeeld "en1" om dat te laten vervangen door en(de).
eens naar moet kijken of het uitvoerbaar is.
In de tussentijd zou je in plaats van "en" kunnen kiezen voor bijvoorbeeld "en1" om dat te laten vervangen door en(de).
Wormnest (aka Jacob Boerema)
Programmer of Transcript
Programmer of Transcript
Re: Autoaanvullen
Bedankt voor je reactie!
Ondertussen behelp ik me op de manier die jij voorstelt, ik gebruik "enn" en laat dat automatisch omzetten in "en"
Met vriendelijke groeten
Ondertussen behelp ik me op de manier die jij voorstelt, ik gebruik "enn" en laat dat automatisch omzetten in "en"
Met vriendelijke groeten