Opmaakprofiel

Hier kunt u mij vertellen welke wensen u heeft voor Transcript met betrekking tot verbeteringen, nieuwe mogelijkheden, wijzigingen enz.
wim_peeters

Opmaakprofiel

Post by wim_peeters »

Hallo,

Via menu Opmaak => Alinea kan je de verschillende opmaakprofielen kiezen voor een bepaald stuk tekst. Dit is echter nogal omslachtig. Is het mogelijk om de combobox met opmaakprofiel toe te voegen aan de menubalk bovenaan? Of in de snelmenu via de rechtse muisknop? Dit zou toch een heleboel minder handelingen zijn telkens als je een ander opmaakprofiel wilt gebruiken.

dank u
Wim

Wormnest
Site Admin

Re: Opmaakprofiel

Post by Wormnest »

De belangrijkste reden om de opmaak profielen niet in de werkbalk te zetten is dat ze in de uitvoering zoals ze standaard bij Windows werken zeer beperkt zijn. Je kunt de opmaakprofielen niet wijzigen en ook geen andere toevoegen. Het is momenteel wel mogelijk om te wisselen tussen de opmaak profielen met Shift+F11. Ik zie dat deze toets mist in het help bestand, dat zal ik zo spoedig mogelijk wijzigen.

Ik zal er over nadenken of ik opmaakprofielen benaderbaar maak via het menu bewerken, werkbalk en/of muismenu.
Wormnest (aka Jacob Boerema)
Programmer of Transcript