NB: beginnend met deze versie wordt Windows 7 officieel ondersteund, maar ook worden vanaf nu de Win 9x (Windows 98 en Millennium) niet meer officieel ondersteund.
Ik zal echter bij meldingen van problemen op deze oude systemen proberen waar mogelijk dit te herstellen, alhoewel dit zonder systeem om op te testen maar beperkt mogelijk zal zijn.
NB2: de beta versies van Transcript bevatten alleen het programma zelf en niet de help en taal bestanden. Dit betekent dat de stabiele versie niet verwijderd moet worden voordat de beta wordt gebruikt maar dat de beta over de volledige versie heen gekopieerd moet worden.
Wanneer Transcript nog niet geinstalleerd is op uw systeem installeer dan eerst de laatste stabiele versie van Transcript en kopieer dan de beta er over heen.
Wijzigingen in build 81
Uitgegeven 2011-01-26.
- De jvcl en jcl code bibliotheken vernieuwd naar de meest recente versies waardoor er ook op diverse plekken wijzigingen nodig waren en wat het ook noodzakelijk maakte om mijn eigen taal lader te gebruiken omdat jvcl dat onderdeel heeft verwijderd.
- Meer code wijzigingen ter verbetering van de onderhoudbaarheid.
- Links naar jcl en jvcl in de Info dialoog vernieuw, ook de lng bestanden bijgewerkt (lng bestanden niet beschikbaar in de beta, dat zal moeten wachten tot de stabiele release).
- code voor Systeem en Transcript info in Info en exception dialogen herzien om duplicatie van code te verwijderen en om de gegeven informatie te verbeteren.
- mijn wijzigingen in JvRichEdit en JvCharMap weer ingevoerd (niet zeker of win 9x nog wel mogelijk is met de huidige jvcl laat het me weten of dat al dan niet zo is).
- foutverbetering (hopelijk): nadat een afbeelding via de scanner was verkregen en men probeerde de helderheid of een andere instelling te wijzigen dan kwam de oude afbeelding terug die er stond voor het scannen (dit behoeft iemand die dit kan testen omdat ik zelf geen scanner heb die met Win 7 64bit werkt, ik zou het graag horen of dit nu inderdaad werkt).
- foutverbetering bij het eerste keer opstarten van Transcript op een dual monitor systeem startte Transcript op in het midden van de 2 monitors.
- Bekend probleem oude Plugins zijn niet compatibel met deze versie van Transcript en er zijn nog geen nieuwe versies van de plugins beschikbaar.
Niet openbaar gemaakt, 2010-12-18.
- Test build om te zien of alles nog werkt op mijn Windows 7 64 bits systeem.
Niet openbaar gemaakt, 2009-11-15.
- Informatie in Info dialoog van Transcript toegevoegd over de bestanden en bibliotheken die gebruikt worden door Transcript en de locaties waar ze te vinden zijn.
Uitgegeven 2009-11-14 maar nooit officieel aangekondigd.
- Herstel een fout waardoor GhostScript niet gevonden kon worden op 64 bits Windows. Daarnaast kan alleen de 32 bits versie van GhostScript worden gedetecteerd door Transcript wat betekent dat zelfs als u 64 bits Windows gebruikt, de 32 bits versie van GhostScript moet worden geinstalleerd (die zonder problemen werkt op 64 bits Windows).
- Diverse andere kleine code verbeteringen.
http://www.jacobboerema.nl/Downloads/TranscriptBeta.zip